Saturday, August 20, 2011

Mengekang kekangan

Kebelakangan ni, aku selalu pulang ke Kedah dan kembali pulang ke Perak dalam masa yang sangat dekat. It has been a routine.Walau pun jasad aku di Kedah sekarang but still it just goes the same. Masih tak boleh jumpak. Haha.

Kekangan kenderaan adalah punca utamanya. So,kena beli kenderaan sendiri la agaknya? Takmau, nanti kena keluar duit banyak tak boleh dah aku nak beli benda lain. Jadi aku rasa basikal adalah benda yang paling best sekali buat aku sekarang. 

Tapi tak apa kot orang kata jauh di mata kat hati dekat. It sounds cliche? Lantaklah jugak kan dengan pendapat mereka.

Tapi aku juga turut takut memikirkan andai tiba suatu hari di mana a beautiful friendship is no longer beautiful when everyone is so busy with life. They think, they are chasing life but actually they are leaving it. Ouh, hopefully we are not. 

Friendship is like plants? You have to nurture it, I guess. If not, it will wilt. Nak bagi subur balik bukan mudah kot or memang tak buleh dah? I don't know, I haven't plant a single plant pun. 

And it always take two to tango. Kalau sebelah pihak, mula-mula it's probably okay. But if it occurs several times, repeatedly, who stands it? Some might be able la kot, yg jenis org lembut hati tuh. 

So, there are advances in technology, you can connect to each other several times a week, a month, a year, a decade, bla bla bla. Ataupun kirimkan doa pun bagus kan. Semoga kasih sayang terasa hidup ja walau katalah dah bertahun tak berjumpa. 



p/s: I suggest ampa buh label kat bwh entry ampa dengan ur names, bukan apa, esok kata la ada org nak cari ampa, dia boleh klik kat nama ampa ja. kot2 la tua2 esok ampa jd org baguih2, jd ada org nak kaji sejarah hidup ampa. Haha.



No comments: